Voedingssupplementen

  • Je bent niet fit.
  • Je hebt vaak pijntjes of blessures.
  • Je concentratie laat te wensen over.
  • Je wilt je (sport)prestaties verbeteren.

Dit is met de juiste supplementen is dit op te lossen en te voorkomen!

De kans is groot dat jouw vitaminehuishouding niet op orde is. In mijn praktijk werk ik met orthomoleculaire supplementen. Dit betekent dat het natuurlijke producten zijn, die het lichaam ‘herkent’. Dit in tegenstelling tot veel supplementen die een synthetisch karakter hebben. Het lichaam heeft bij deze laatst genoemde eerst energie nodig om de stof te herkennen voordat het opgenomen kan worden. Zonde van jouw energie om dat daaraan te verspillen, toch?!

In essentie heeft eigenlijk iedereen tekorten. Hoe dit komt? Onze lichaamscellen moeten een soepele celwand hebben om voedingsmiddelen op te kunnen nemen. Door allerlei oorzaken zijn de celwanden vaak minder soepel dan we zouden willen. Door middel van een eenvoudige vingerprik kan ik jouw celindex meten. Op die manier heb je een nulmeting en kan ik je gerichter adviseren welke supplementen te gebruiken.

Omega-3 vetzuren

Omega-3 vetzuren zijn onmisbaar voor gezonde cellen. Ons lichaam is opgebouwd uit 200 verschillende soort cellen met als kenmerk dat ze een celwand hebben. Een laagje om de cel die er voor zorgt dat gezonde voedingsstoffen worden doorgelaten en schadelijke stoffen zoveel mogelijk buiten worden gehouden. Je lichaam kan zelf geen Omage-3 vetzuren aanmaken, we krijgen het alleen via onze voeding binnen. Als je cellen niet goed functioneren door een tekort, dan komen goede voedingsstoffen ongebruikt in je urine terecht. Je kunt je voelt dat je lichaam niet doet wat het zou moeten doen, je bent moe, herstelt niet lekker na het sporten en je kunt last krijgen van je gewrichten. Om dit te voorkomen heb je genoeg (en in de juiste verhouding) omega-3 en omega-6 nodig. De verhouding tussen deze 2 vetzuren is eenvoudig door middel van een vingerprikje te bepalen en is wat mij betreft de basis voor een gezond lichaam.

Vitamine D3 en K2

Veel mensen hebben een tekort aan vitamine D en dit kan klachten veroorzaken als zwakke botten, gebrek aan energie, spierpijn, verhoogd valrisico en slapeloosheid. Vitamine K2 is belangrijk bij aanpak en voorkomen van aderverkalking. Hart- en vaatziekten komen vaak voor en zijn doodsoorzaak nummer 2 in Nederland. Naarmate we ouder worden krijgen mensen stuggere bloedvaten, hetzij als gevolg van verlies van elasticiteit of door verkalking van de bloedvaten. Vitamine K2 helpt om het overtollige calcium naar de botten te transporteren en werkt nauw samen met vitamine D3. Vitamine D3 zorgt voor opname van calcium in het lichaam en vitamine K2 zorgt dat het niet achterblijft in de zachte weefsels zoals de bloedvaten maar in de botten wordt opgenomen waar het hoort. Op deze manier gaat vitamine K2 in combinatie met vitamine D3 aderverkalking en botontkalking tegen.
Een tekort aan vitamine K2 kan klachten geven als tandsteen, frozen shoulder, hielspoor, nierstenen en ontstekingen. Vitamine K2 wordt voor een klein beetje in darmen aangemaakt en komt minimaal in voeding voor. Hierdoor heeft bijna iedereen een tekort aan vitamine K2. Bij een tekort aan omega-3 onttrekt het lichaam calcium uit de botten om ontstekingen op te lossen. Je hebt dus altijd eerst voldoende omega-3 vetzuren nodig om dit probleem aan te pakken. De waarden van vitamine K2 en vitamine D3 is eenvoudig door middel van een vingerprikje te bepalen.

Vegan Eiwit shake

Een gezonde maaltijd bestaat uit eiwitten, koolhydraten en de juiste vetten. Soms lukt het niet om gezond te eten en voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen. Eiwitten zijn de bouwstenen voor ons lichaam en met de 9 essentiële aminozuren die je alleen via voeding binnen krijgt, kun je alle eiwitten maken die je nodig hebt om goed te kunnen functioneren.
De vegan shake is een perfecte mix van aminozuren uit bruine rijst, erwten en quinoa. Daarnaast bevat het 48% aan vezels en mineralen en vitamine uit baobab. Het bevat alle 9 essentiële aminozuren in de juiste verhouding en hoeveelheden en dat zorgt voor een optimale opname en vorming van de eiwitten. Het is een gezonde aanvulling op jouw dagelijkse maaltijden. Het helpt je om je gewicht te optimaliseren, spiermassa aan te maken en te herstellen na het sporten. Het draagt bij aan een goede stofwisseling en daardoor krijg je meer energie.

Multivitamine

Zelfs als je bewust bezig bent met je gezondheid is het lastig om alles in de juiste hoeveelheden binnen te krijgen. En juist door het voorkomen van te korten in onze voeding blijven we gezonder, leven we langer en verouderen we langzamer. De multivitamine waar ik zelf helemaal blij van word is een supplement dat een volledige reeks aan actieve vitaminen en mineralen heeft en het is rijk aan antioxidanten.
De unieke mix van magnesium, vitamine C, zink, jodium en B-vitaminen hebben een energie bevorderende werking en ondersteunen het immuunsysteem. Het zorgt voor een normale spierfunctie, optimaal functioneren van het zenuwstelsel en het vermindert vermoeidheid. Het gaat cel schade tegen en de vorming van rode bloedcellen en hemoglobine wordt ondersteunt zodat zuurstof en ijzertransport in het lichaam goed kunnen verlopen. Hier worden sporters dan weer heel blij van. Vergeet ook de werking van je brein niet met al haar mentale functies als concentratie en leervermogen.

In mijn praktijk kun je terecht voor veel soorten vitaminen, mineralen en vetzuren. Ik werk met verschillende merken, maar het zijn altijd natuurlijke producten.

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.