PowerWalk

PowerWalk is een intensieve manier van bewegen, waarbij je in een stevig tempo doorwandelt en je je armen actief meebeweegt. Door deze manier van bewegen verbeter je ongemerkt je conditie. Het PowerWalken wordt afgewisseld met kracht- en balansoefeningen waardoor je spieren sterker worden en ook je houding verbetert. De kracht- en balansoefeningen doen we zoveel mogelijk zonder materialen. PowerWalk heeft veel overeenkomsten met hardlopen, het grote verschil is echter dat je altijd 1 voet aan de grond houdt. Hierdoor is er minder belasting voor je gewrichten. Dit maakt het ook erg geschikt voor hardlopers die terugkomen van een blessure.

Training

We trainen wekelijks een uur. In dit uur zullen we 6 à 7 km lopen. Niet gelijk de eerste keer, maar hier gaan we naar toe trainen. Dit betekent dat je tot zo’n 500 calorieën kunt verbranden tijdens een training.

Schema

We gaan trainen aan de hand van een trainingsschema. Dit betekent dat we de trainingen zorgvuldig samenstellen en opbouwen. Het is aan te raden om naast de gezamenlijke training nog een keer in de week te trainen. Je ontvangt hiervoor een schema.

Kleding

PowerWalk wordt in sportkleding en op hardloopschoenen gedaan. Je hoeft echt niet in een hardlooptight te lopen als je je daar niet prettig bij voelt. Een lekker zittende trainingsbroek is ook helemaal prima. In de wintermaanden (als de R in de maand is) lopen we met een hesje en het liefst met verlichting. Zaklamp en hoofdlicht is echt niet nodig, maar zichtbaar zijn in het donker is voor alle weggebruikers wel zo veilig. Ik ben voorstander van kleding in laagjes te dragen. Je kunt dan makkelijk iets uit doen als je het te warm krijgt. Tijdens het PowerWalken heb je je handen vrij, mocht je tijdens de training iets willen drinken, zorg dan dat je een flipbelt oid hebt om water in mee te nemen.

Samenwerking

PowerWalk HvH heeft een samenwerking met Lopers Company Westland by Sander. Als je bij Sander schoenen laat aanmeten, kleding of accessoires aanschaft, krijg je een leuke korting.

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.